راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین و اتر در هنگ کنگ؛ حجم معاملات ناامیدکننده بود

جامعه ارزهای دیجیتال با شوق منتظر یکی از رویدادهای مهم در صنعت کریپتو بود که در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) در هنگ کنگ اتفاق افتاد. شش شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری به صورت رسمی ETFهای بیت کوین و اتر را در بورس

اخبار ارزدیجیتال

اخبار ارزدیجیتال

جامعه ارزهای دیجیتال با شوق منتظر یکی از رویدادهای مهم در صنعت کریپتو بود که در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) در هنگ کنگ اتفاق افتاد. شش شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری به صورت رسمی ETFهای بیت کوین و اتر را در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ (HKEX) راه‌اندازی کردند. اما حجم معاملات این صندوق‌ها به حدی ناامیدکننده بود که باعث ریزش قیمت بیت کوین به محدوده ۶۱٬۴۵۱ دلار شد.

به گزارش میهن بلاک‌چین، بر اساس داده‌های HKEX، حجم معاملات ETFهای بیت کوین و اتر در هنگ کنگ در جلسه معاملاتی امروز به حدود ۱۱ میلیون دلار رسید. این حجم نسبت به معاملات روزانه ETFهای بیت کوین در ایالات متحده که در ژانویه ماه اتفاق افتاد، که گردش مالی آنها در اولین روز به حدود ۴.۶ میلیارد دلار رسیده بود، بسیار کمتر بود.

 کل ارزش ETFهای هنگ کنگ ۰.۶٪ از بازار ETF ایالات متحده

بازار ETF در هنگ کنگ به مقدار قابل توجهی کوچکتر از بازار ETF در ایالات متحده است. تا پایان مارس ۲۰۲۴، کل صنعت ETF در ایالات متحده دارای ۳٬۴۵۷ محصول به ارزش ۸.۹ تریلیون دلار بوده است. در مقابل، اندازه بازار ETF هنگ کنگ بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

اولین ETF فعال هنگ کنگ در ژوئن ۲۰۱۹ فهرست شد. تا اواخر سال ۲۰۲۳، بورس هنگ کنگ ۲۴ صندوق ETF فعال را در مجموع با ارزش حدود ۱ میلیارد دلار فهرست کرده بود. برای مقایسه، بازار ETF چین در سال ۲۰۲۳ برابر با ۲۳۸ میلیارد دلار بود.

 تفاوت روش بازخرید ETFها در هنگ کنگ

یکی از ویژگی‌های متمایز کننده ETFهای اسپات کریپتو در هنگ کنگ، روش بازخرید آنها است. در حالی که ETFهای اسپات کریپتو در هنگ کنگ به صورت غیر نقدی ایجاد می‌شوند و وقتی واسطه‌های ETF می‌خواهند سهام جدید ETF ایجاد کنند، از ارزهای دیجیتال واقعی مانند بیت کوین استفاده می‌کنند.

 ممنوعیت سرمایه‌گذاران کشور چین برای خرید ETF هنگ کنگ

انتظار می‌رود شهروندان چینی علیرغم روابط نزدیکی که صادرکنندگان ETF با چین دارند، نتوانند ETFهای اسپات هنگ‌کنگ را خریداری کنند. چین شهروندان خود را از هرگونه فعالیت مرتبط با کریپتو منع کرده است، به این معنی که سرمایه‌گذاری در ETF کریپتو نیز ممنوع است.

 عدم نگرانی در مورد اوراق بهاردار بودن اتریوم

هنگ کنگ در حال حاضر تعریف روشنی از اتریوم دارد و آن را اوراق بهادار نمی‌داند. از این رو، صادرکنندگان ETF در هنگ کنگ نگران سرکوب ارزهای دیجیتال در ایالات متحده نیستند که می‌تواند منجر به طبقه‌بندی اتر به عنوان اوراق بهادار شود.

وین هوانگ، مدیرعامل کمپانی OSL Digital Securities، در گفت‌وگویی به شروع ETF در هنگ کنگ اشاره کرده و ادعا کرده است که این شهر به درک عمیقی از اتریوم و کریپتو رسیده است که منجر به باز شدن درهای معاملات ETF شده است.

در کنفرانس مطبوعاتی که در ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) برگزار شد، دو نفر از افراد سرشناس از جمله «زو هائونگ» که مدیریت شرکت دارایی دیجیتال را به عهده دارد همراه با وین هوانگ حضور داشتند و به سؤالات مربوطه پاسخ دادند.

یکی از قابل توجه‌ترین پاسخ‌ها به سؤالی در مورد ETF اتریوم در جهان بوده و این‌که آیا ایالات متحده به آن به عنوان اوراق بهادار نگاه می‌کند یا خیر. هونگ به تمامی این سوالات پاسخ داد و ادامه داد که تصمیم ایالت متحده به هنگ کنگ ربطی ندارد و ایالات متحده دیدگاه‌های خاص خود را در مورد بورس دارد که هونگ به شخصه احتمال تایید ETF اتریوم از جانب این کمیسیون را بسیار کم می‌دانست.

 

منبع : cointelegraph  

جدیدترین اخبار

پیمایش به بالا