نیمه تاریک میم کوین‌های شبکه سولانا؛ ۲۶.۷ میلیون دلار به یغما رفت

  پروژه‌های میم کوین در شبکه سولانا به تازگی مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند، اما با وجود رشد چشمگیر تعدادی از این پروژه‌ها، گزارشاتی از ضرر چند ده میلیون دلاری سرمایه‌گذاران و کلاهبرداری از آنها منتشر شده است.

ارزدیجیتال

ارزدیجیتال

 

پروژه‌های میم کوین در شبکه سولانا به تازگی مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند، اما با وجود رشد چشمگیر تعدادی از این پروژه‌ها، گزارشاتی از ضرر چند ده میلیون دلاری سرمایه‌گذاران و کلاهبرداری از آنها منتشر شده است. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط زک اکس‌بی‌تی، کارشناس امنیتی مطرح در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال، حداقل ۱۲ میم کوین که در مرحله پیش‌فروش بیش از ۲۶.۷ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران جمع‌آوری کرده‌اند، مورد کلاهبرداری قرار گرفته و به طور کامل رها شده‌اند.

 

یکی از مواردی که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، پروژه با نام “من این کوین را دوست دارم” (I like this coin) است که در مرحله پیش‌فروش ۵۲٬۲۲۰ واحد سولانا با ارزشی بالغ بر ۷.۷ میلیون دلار جذب سرمایه کرده و پس از عرضه، قیمت آن در عرض ۸ ساعت بیش از ۹۰٪ کاهش یافته و به صفر رسیده است.

 

همچنین، پروژه‌ی دیگری با نام “مونکی” (MOONKE)، که از مارکت کپ اولیه بیش از ۵۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرده بود، نیز در ساعات اولیه پس از عرضه بیش از ۹۹٪ از ارزش خود را از دست داد و به صفر رسید.

 

علاوه بر این، پروژه‌هایی وجود دارند که پس از جمع‌آوری سرمایه، هیچ توکنی عرضه نکرده و تیم توسعه‌دهنده سرمایه‌گذاران را بالا کشیده است.

 

با این وجود، همچنان شور و اشتیاق برای میم کوین‌ها در بازار رمزارزها وجود دارد، اما باید توجه داشت که این پروژه‌ها همراه با ریسک‌های زیادی همراه هستند و سرمایه‌گذاران باید از این موارد به‌درستی آگاه باشند.

 

منبع: cointelegraph  

جدیدترین اخبار

پیمایش به بالا